Algemeen
Bij de assistente kunt u terecht voor het maken van afspraken, bespreken van uitslagen, vragen en problemen. Zij kan vragen voor u beantwoorden en bovendien is ze bevoegd om uitleg en (zelfzorg)advies te geven. Alle adviezen die door de assistente gegeven worden, zullen achteraf met de huisarts besproken worden. De assistente heeft, net als de huisarts, een beroepsgeheim.
Afspraken maken
Op werkdagen kunt u van 8.00 -10.00 uur een afspraak maken voor het spreekuur, telefonisch consult of huisbezoek aanvragen. De assistente vraagt altijd naar de reden van uw komst. Op deze manier kan de assistente spoedindicaties ertussen uithalen. Tevens kunnen we het spreekuur beter plannen en de wachttijden beperken. Voor een consult wordt 10 minuten ingepland, deze tijd is nodig om 1 klacht zorgvuldig te kunnen beoordelen. Als u meerdere klachten heeft, of als u meer tijd nodig denkt te hebben, raden wij u aan om een dubbele afspraak te maken.
Met ingang van 1 januari 2019 heeft de Landelijke Huisartsen Vereniging, een tarief ingevoerd voor het niet verschijnen op uw afspraak zonder dat u daar bericht van heeft gedaan. Wij zien ons genoodzaakt om dit tarief te gaan hanteren. De nota die u dan ontvangt kunt u niet indienen bij uw zorgverzekering. Het verzoek is om tijdig, 24 uur van tevoren, uw afspraak af te zeggen. Uiteraard hebben wij begrip voor calamiteiten.
Telefonisch consult
U kunt bij de assistente een verzoek doen voor een telefonisch consult met de huisarts. De assistente zal u vragen naar de reden van het telefonisch consult. Op deze manier kan zij een inschatting maken of uw vraag telefonisch behandeld kan worden of dat het toch beter is om een afspraak voor het spreekuur te maken. Bij een telefonisch consult belt de huisarts u terug.
Huisbezoek aanvragen
Wanneer het voor u niet mogelijk is om naar de praktijk te komen, kan de huisarts een huisbezoek afleggen. De assistente zal vragen naar de reden van het huisbezoek. Geen vervoer of geen tijd zijn geen redenen om een huisbezoek af te leggen. In verband met betere onderzoeks- en behandelingsmogelijkheden in onze praktijk gaat onze voorkeur uit om naar de praktijk te komen.
Uitslagen opvragen
Het opvragen van uitslagen kan telefonisch via de assistente van 11.30 – 12.30 uur .
Urineonderzoek
Wanneer u klachten heeft die wijzen op een blaasontsteking kunt u tot 10.00 uur urine inleveren.
We verzoeken om gebruik te maken van een schoon potje, voorzien met uw naam en geboortedatum. Het is van belang dat u aangeeft welke klachten u ervaart. Vanaf 11.30 uur kunt u bellen voor de uitslag van het onderzoek. In de praktijk zijn schone urinepotjes verkrijgbaar.
Van 10.30 -11.00 uur en van 12.30 -15.00 uur zijn we telefonisch alleen bereikbaar voor levensbedreigende situaties.