Algemeen
Apotheekhoudende huisartsenpraktijk Voorpoort bestaat uit huisarts Mw. P.J.J. Baaten, dokters- en apothekersassistentes, een praktijkondersteuner voor chronische zorg en een praktijkondersteuner voor geestelijke gezondheidszorg. Zij zullen er alles aan doen om u de best mogelijke zorg te bieden. Naast de huisartsenpraktijk is er ook een apotheek aanwezig. De huisartsenpraktijk is alleen open voor patiënten die een afspraak hebben.
De openingstijden van de huisartsenpraktijk en apotheek zijn:
maandag t/m vrijdag van 08.00 uur – 17.00 uur
- Ophalen medicatie tussen 16.00 en 17.00 uur
- Op vrijdagmiddag is de praktijk alleen open voor spoed
- Voor levensbedreigende situaties is de praktijk altijd bereikbaar: 0527 441111 (Kies 1)
Nieuwsbrief oktober 2024
Praktijk
We willen graag iedereen nog een keer voorstellen, die werkzaam zijn binnen onze praktijk. Voor sommige is het niet duidelijk wie wat doet. Vandaar dat we iedereen nog eens voorstellen en met welke functie ze werkzaam zijn.
- Huisarts: Kathalijn Baaten
- Praktijkondersteuner voor chronische en ouderenzorg: Tineke Vos
- Praktijkondersteuner GGZ: Claartje de Vries
- Apothekersassistentes: Anja van Deursen en Cindy Buijs
- Doktersassistentes: Annelien Timmerman en Rosalie Brakke
- Praktijkmanager: Remco van Heezik
Zoals u misschien in de media heeft vernomen is er een steeds groter te kort aan huisartsen en assistentes. Helaas hebben wij hier ook mee te maken. Hierdoor kan het zijn dat u niet dezelfde dag terecht kan, waardoor het langer duurt voor u om een afspraak op het spreekuur te krijgen. U kunt ook op thuisarts.nl. kijken of u hier een antwoord vindt op uw vraag. Mocht dat niet lukken overleg dan telefonisch met de doktersassistente. Op deze manier bent u mogelijk toch eerder geholpen. We vragen hierin uw begrip voor de situatie.
Bij het maken van een afspraak geldt voor een enkel consult 10 minuten en een dubbel consult 20 minuten. In deze tijd moet de huisarts het dossier inlezen, de patiënt binnenhalen, het verhaal aanhoren, eventueel lichamelijk onderzoek uitvoeren, recepten maken en gegevens invoeren. Dit is vaak onvoldoende tijd voor meerdere klachten. Daarom vraagt de assistente om te vermelden waar u voor komt. Meerdere klachten kunnen niet altijd in één consult worden behandeld, en er is niet altijd ruimte voor een dubbel consult. Wij vragen uw begrip voor de beperkte tijd en de mogelijkheid dat niet alles in één afspraak kan worden behandeld.
Apotheek
Medicatie ophalen blijft mogelijk tussen 16:00 en 17:00 uur. Maak gebruik van het hele uur voor een betere doorloop. Wanneer het u niet lukt om in deze tijd medicatie op te halen, kunt u de apotheek bellen om een ander moment af te spreken.
Wij verzoeken u om medicatie voor uzelf en eventuele gezinsleden zoveel mogelijk in één keer te bestellen, zodat u slechts één keer bij ons hoeft te komen.
Let op: Medicatie die vóór 10:00 uur is besteld, ligt 2 werkdagen later voor u klaar. Bestellingen na 10:00 uur zijn na 3 werkdagen beschikbaar. Zorg ervoor dat u op tijd uw herhaalmedicatie bestelt.
Houd er rekening mee dat er nog steeds tekorten zijn aan bepaalde medicijnen. Dit is een landelijk probleem en geldt voor alle apotheken. Wij kunnen alleen leveren wat er beschikbaar is.
Wanneer u onder behandeling bent van de specialist, heeft de apotheek recepten nodig van de betreffende specialist. Vooral bij wijzigingen in sterkte of gebruik. Geef bij de specialist aan dit aan ons door te geven.
Controleer uw zorgpolis, aangezien sommige medicijnen en hulpmiddelen mogelijk niet meer vergoed worden.
Niet verschenen zonder bericht
We merken nog steeds dat afspraken worden vergeten of niet tijdig van te voren worden afgezegd. Hier zullen we weer strenger op toe zien. Indien u binnen 24 uur niet uw afspraak afzegt zult een rekening thuis gestuurd krijgen. Deze wordt niet vergoed door uw verzekeraar. Uiteraard hebben we begrip voor calamiteiten.
Vriendelijk zijn naar elkaar en met respect met elkaar omgaan
Als team proberen we u zo goed mogelijk te helpen en zorg te dragen met een warm hart.
Er gebeurt veel in de wereld en de komende periode zullen er nog meer veranderingen gaan komen. In welke sector je om je heen kijkt zijn er tekorten. Alles wordt duurder in het leven. Het is niet meer zo vanzelfsprekend dat alles meteen dezelfde dag geregeld kan worden. De assistentes krijgen steeds vaker dwingende en agressieve telefoontjes van patiënten. Dat is voor niemand fijn. Dit geldt bij ons in de huisartsenpraktijk, maar ook in winkels en bij andere bedrijven. Laten we dan niet boos worden en agressief reageren, maar met respect met elkaar omgaan om te zoeken naar passende oplossingen.
Laten we er voor elkaar zijn en voor elkaar zorgen in deze roerige tijden!
Dank voor uw begrip!
Team HAP Voorpoort